Науково-дослідницька діяльність

Зразки контрольних робіт МАН 16-17 н.р.

Біологія  

9 клас

                                                                       І рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Яка кількість сперміїв бере участь у заплідненні
в Покритонасінних:
а) одна  б) дві   в) чотири    г) багато
2. Соя належить до родини:
а) Хрестоцвіті   б) Пасльонові    в) Розові       г) Бобові
3. Які компоненти не входять до складу прокаріотичної клітини
а) мітохондрії   б) хромосоми     в) ядро     г) пластиди
4. Тип плоду в картоплі:
а) гарбузина    б) бульба    в) ягода    г) кістянка   
5. Які структури не характерні для тваринної клітини?
а) мітохондрії   б) плазмодесми    в) клітині мембрана     г) комплекс Гольджі
6. Формула Ca5Co1+2+(2)A(9)+1G1 відображає будову квітки:
а) Хрестоцвітим   б) Пасльоновим   в) Гарбузовим   г) Бобовим
2 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Дифузну нервову систему мають:
а) Кишковопорожнинні  б) Плоскі черви  в) Молюски   г) Безчерепні
2.У виробництві натурального шовку використовують лялечки комах ряду:
а) лускокрилі   б) твердокрилі   в) перетинчастокрилі  г) прямокрилі
3. До якого класу належить тварина, у якої є волосяний покрив, діафрагма, чотирикамерне серце
а) птахи  б) ссавці  в) багатощетинкові черви  г) павукоподібні
4. До якого типу належить клас павукоподібні?
а) молюски  б) членистоногі  в) круглі черви  г) кільчасті черви;
5. До якого таксономічного ряду належить муха кімнатна?    
а) прямокрилих   б) твердокрилих   в) лускокрилих  г) перетинчастокрилих  д) двокрилих.
6. Наука, яка вивчає риб, називається:
а) малакологія             б) орнітологія   в) іхтіологія   г) протозоологія    д) гідробіологія
3 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Наукова назва захворювання «короткозорість»:
а) міопія  б) гетерометропія   в) нікталопія  г) гетерохромія
2. Структурно-функціональна одиниця нирки:
а) петля Генле   б) ацинус   в) ниркова миска   г) нефрон
3. Під часзсідання крові
а) гемоглобін перетворюється на оксигемоглобін  б) фібріноген перетворюється на фібрін   в) утворюються гормони та біологічно активні речовини   г) утворюються антитіла
4. Яка частина мозку відповідає за рівновагу?
а) гіпофіз  б) мозочок  в) кора великих півкуль   г) поздовжній мозок
5. Яка роль жовчі в процесі травлення?
а) розщеплює вуглеводи до глюкзи  б) емульгує жири  в) розщеплює білки до амінокислот г) перетворює вуглеводи на ліпіди
6. Під час тривалого перебування людини на сонці змінюється колір шкіри людини. Це повязане іззбільшенням в клітинах шкіри людини пігменту
а) родопсину     б) білірубіну        в) меланіну        г) гемоглобіну
IІ рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 5 балів)
Назвіть прізвище вченого, який:
1. розробив щеплення від віспи
2. ввів поняття рефлекс
3. відкрив подвійне заплідненні у квіткових рослин
4. є лауреатом Нобелівської премії 1904 р. «За роботу з фізіології травлення»;
5. відкрив ендокринні клітини підшлункової залози;
6. відкрив кровообіг;
7. відкрив трубчасті канальці, які в комах виконують видільну функцію;
8. вивчив процеси фотосинтезу, довів роль хлорофілу
9. вважається «батьком зоології»
10. розробив теорію психічної регуляції
2 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 5 балів)
1. наукова назва слані нижчих рослин;
2. сукупність віночку і чашечки квітки
3. розповсюдження плодів та насіння за допомогою вітру;
4. збудник малярії
5. комплекс симптомів, спричинений відсутністю вітамінів
6. перенесення пилку з пиляка на приймочку маточки квітки іншої квітки
7. наукова назва сукупності тичинок квітки
8. речовина, за допомогою якої відбувається передавання нервового імпульсу в синапсі
9. галузь ботаніки, яка вивчає водорості
10.препарат з ослаблених або мертвих мікроорганізмів, який застосовується для імунізації людини або тварин
ІIІ рівень
1 завдання
(декілька правильних відповідей)
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 7 балів)
1. До родини Бобові належать:
а) арахіс  б) робінія  в) баклажан  г) карагана  д) томати е) грицики
2. До ендокринних хвороб належать:
а) мікседема  б) дальтонізм  в) герпес  г) цукровий діабет   д) дифтерія
3. До хвороб, збудниками яких є бактерії. належать:
а) грип  б) холера  в) чума  г) СНІД  д) правець  е) сибірська виразка
4. До цвілевих грибів належать:
а) мукор  б) печериця  в) аспергил  г) дріжджі  д) пеніцил  е) глива
5. До водорозчинних вітамінів належать:
а) вітамін Е  б) вітамін В   в) вітамін А  г) вітамін D  д) вітамін C  е) вітамін K
6. До класу Однодольні належать:
а) часник  б) подорожник  в) жито  г) осока   д) магнолія  е) топінамбур
7. Хвороби, причиною яких є авітаміноз:
а) цинга  б) гемофілія   в) рахіт   г) бері-бері   д) дальтонізм   е) аутизм
8. Які організми є одноклітинними
а) кишковопорожнинні  б) діатомові водорості   в) бактерії  г) віруси  д) риби
9. До пластидних пігментів належать:
а) меланін;   б) хлорофіл   в) гемоцианін  г) каротин    д) ксантофіл
10. Які з організмів є автотрофами:
а)  гриби   б) синьо-зелені водорості  в) бактерії сибірської виразки   г) інфузорії    д) хлорела
11. До класу Павукоподібні належать:
а) скорпіон  б) клоп   в) іксодовий кліщ   г) блоха   д) воша   е) каракурт
12. До плоских кісток належать:
а) потилична    б) стегнова    в) плечова    г) тазова    д) грудна кістка
13. До захисних дихальних рефлексів належать:
а) сміх    б) кашель   в) блювання   г) чхання    д) печія
14. До органів виділення належать:
а) нирки    б) легені    в) серце    г) шкіра    д) стравохід.
2 завдання
1. 2 бали        Ознаки класу Дводольні.
2. 2 бали        Пристосування червів до паразитизму.
3. 3 бали       Типи формених елементів крові та їхні функції.


 10  клас

І рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Яка кількість сперміїв бере участь у заплідненні
в Покритонасінних:
а) одна  б) дві   в) чотири    г) багато
2. Соя належить до родини:
а) Хрестоцвіті   б) Пасльонові    в) Розові       г) Бобові
3. Які компоненти не входять до складу прокаріотичної клітини
а) мітохондрії   б) хромосоми     в) ядро     г) пластиди
4. Тип плоду в картоплі:
а) гарбузина    б) бульба    в) ягода    г) кістянка   
5. Які структури не характерні для тваринної клітини?
а) мітохондрії   б) плазмодесми    в) клітині мембрана     г) комплекс Гольджі
6. Формула ↑Ca5Co1+2+(2)A(9)+1G1 відображає будову квітки:
а) Хрестоцвітим   б) Пасльоновим   в) Гарбузовим   г) Бобовим

2 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Дифузну нервову систему мають:
а) Кишковопорожнинні  б) Плоскі черви  в) Молюски   г) Безчерепні
2.У виробництві натурального шовку використовують лялечки комах ряду:
а) лускокрилі   б) твердокрилі   в) перетинчастокрилі  г) прямокрилі
3. До якого класу належить тварина, у якої є волосяний покрив, діафрагма, чотирикамерне серце
а) птахи  б) ссавці  в) багатощетинкові черви  г) павукоподібні
4. До якого типу належить клас павукоподібні?     
а) молюски  б) членистоногі  в) круглі черви  г) кільчасті черви;
5. До якого таксономічного ряду належить муха кімнатна?     
а) прямокрилих   б) твердокрилих   в) лускокрилих  г) перетинчастокрилих  д) двокрилих.
6. Наука, яка вивчає риб, називається:
а) малакологія      б) орнітологія   в) іхтіологія   г) протозоологія      д) гідробіологія

3 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Наукова назва захворювання «короткозорість»:
а) міопія  б) гетерометропія   в) нікталопія  г) гетерохромія
2. Структурно-функціональна одиниця нирки:
а) петля Генле   б) ацинус   в) ниркова миска   г) нефрон
3. Під час зсідання крові
а) гемоглобін перетворюється на оксигемоглобін  б) фібріноген перетворюється на фібрін   в) утворюються гормони та біологічно активні речовини   г) утворюються антитіла
4. Яка частина мозку відповідає за рівновагу?
а) гіпофіз  б) мозочок  в) кора великих півкуль   г) поздовжній мозок
5. Яка роль жовчі в процесі травлення?
а) розщеплює вуглеводи до глюкзи  б) емульгує жири  в) розщеплює білки до амінокислот г) перетворює вуглеводи на ліпіди
6. Під час тривалого перебування людини на сонці змінюється колір шкіри людини. Це повязане іззбільшенням в клітинах шкіри людини пігменту
а) родопсину     б) білірубіну        в) меланіну        г) гемоглобіну



IІ рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 5 балів)
Назвіть прізвище вченого, який:
1. відкрив явище фагоцитозу
2. довів біологічну природу явища бродіння;
3. сконструював перший мікроскоп, відкрив клітину
4. автор клітинної теорії
5. відкрив віруси
6. заклав основи сучасної систематики, запровадив бінарну номенклатуру
7. сформулював закон зародкової подібності
8. відкрив трубчасті канальці, які в комах виконують видільну функцію
9. запропонував термін «генетика»
10. відкрив подвійне заплідненні у квіткових рослин
2 завдання
1. розділ зоології, що вивчає птахів
2. хвороба, спричинена нездатністю крові до зсідання
3. сукупність видів тварин, що населяє певну територію
4. кінцеві розгалуження бронхів в легенях ссавців
5. явище підвищеної продуктивності гібридів першого покоління порівняно з батьківськими формами;
6. організм, одержаний в результаті схрещування генетично різнорідних батьківських форм
7. диплоїдна клітина, що утворилася в результаті запліднення
8. частина оболонки землі, заселена живими організмами
9. зовнішня складка шкіри у молюсків, яка вкриває тіло
10. біологічний каталізатор
ІІI рівень
1 завдання
(декілька правильних відповідей)
(кожне питання – 0,5 бала, загалом – 7 балів)
1. Ендосимбіотичне походження мають:
а) ядро  б) мітохондрії  в) пероксисоми   г) пластиди  д) центріолі  е) мікротрубочки
2. До форм лейкопластів належать:
а) хроматофори   б) елайопласти    в) піреноїди   г) амілопласти   д) протеїнопласти
3. До жиророзчинних вітамінів належать:
а) вітамін Е   б) вітамін РР   в) вітамін А  г) вітамін D   д) вітамін C   е) вітамін K 
4. До вірусних захворювань належать:
а) чума    б) гепатит С   в) дифтерія  г) грип   д) туберкульоз  е)СНІД
5. До пігментів належать:
а) інсулін    б) хлорофіл    в) пепсин   г) каротин   д) ксантофіл
6. До гетеротрофів належать:
а) носток  б) хламідомонада  в) трипаносома  г) дріжджі д) евглена  е) мукор
7. Різностатевим організмом є:
а) дощовий черв’як   б) аскарида  в) гідра прісноводна  г) річковий окунь  д) печінковий сисун.
8. Які з організмів є автотрофами:
а) гриби б) синьо-зелені водорості в) хвощ польовий  г) інфузорії  д) хлорела
9. До типів симбіозу належать:
а) конкуренція  б) коменсалізм  в) мутуалізм  г) паразитизм  д) хижацтво  е) канібалізм
10. Які пристосування до польоту властиві птахам:
а) пір’я б) крила в) відсутність зубів г) легеневі мішки д) відсутність сечового міхура
е) розмноження яйцями
11. Які функції виконує шкіра:
а) виведення води з мінеральними солями та сечовиною   б) терморегуляція
в) захист органів  г) дотик  д) орієнтація  е) дихання   
12. Які ознаки грибів наближають їх до тварин:
а) наявність сечовини в метаболізмі  б) тип живлення  в) спосіб поглинання речовин
г) спосіб розмноження  д) характер росту е) наявність хітину
13. Які функції властиві для плавального міхура риб:
а) зміна питомої ваги риби  б) газообміну  в) гідростатичного апарату  г) посилення кровообігу  д) зміна об’єму.
14. Генотип людини з ІІІ групою крові:
 а) АВ    б) ОО    в) АО     г) ВО   д) АА   е) ВВ

2 завдання
(обов’язково наведіть перебіг розв’язання)

1.   2 бали   
Під час гімнастики людина за 1 годину на 1 кг маси тіла витрачає 15,2 кДж енергії. Скільки загалом л юдина витратить енергії під час гімнастики тривалістю 20 хв, якщо маса її тіла (МТ) становить 60 кг?
Розв’яжіть задачу. Поясніть значення розрахунків витрат енергії під час виконання певних фізичних на­вантажень для організму людини. Обґрунтуйте вплив гімнастики на обмін речовин і енергії в організмі людини.
2. 2 бали   
Фрагмент молекули ДНК містить 380 тимідилових нуклеотидів, що становить 18% загальної кількості. Визначте:
а) кількість аденілових, гуанілових і цитидилових нуклеотидів у наведеному фрагменті;
б) розмір наведеного фрагменту.
33 бали
Під час спокійного вдиху дорослої людини до легенів надходить близько 500 мл повітря. У вдихуваному повітрі міститься 21 % кисню, у видихуваному – 16 %. Підрахуйте, скільки кисню (мл) при цьому споживає організм людини.
Розв’яжіть задачу. Поясніть різницю між вмістом кисню вдихуваного повітря і видихуваного. Куди ви­тратився кисень? Чому після кожного уроку потрібно виходити з класної кімнати і провітрювати її?


 11  клас

І рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Яка кількість сперміїв бере участь у заплідненні
в Покритонасінних:
а) одна  б) дві   в) чотири    г) багато
2. Соя належить до родини:
а) Хрестоцвіті   б) Пасльонові    в) Розові       г) Бобові
3. Які компоненти не входять до складу прокаріотичної клітини
а) мітохондрії   б) хромосоми     в) ядро     г) пластиди
4. Тип плоду в картоплі:
а) гарбузина    б) бульба    в) ягода    г) кістянка   
5. Які структури не характерні для тваринної клітини?
а) мітохондрії   б) плазмодесми    в) клітині мембрана     г) комплекс Гольджі
6. Формула ↑Ca5Co1+2+(2)A(9)+1G1 відображає будову квітки:
а) Хрестоцвітим   б) Пасльоновим   в) Гарбузовим   г) Бобовим

2 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Дифузну нервову систему мають:
а) Кишковопорожнинні  б) Плоскі черви  в) Молюски   г) Безчерепні
2.У виробництві натурального шовку використовують лялечки комах ряду:
а) лускокрилі   б) твердокрилі   в) перетинчастокрилі  г) прямокрилі
3. До якого класу належить тварина, у якої є волосяний покрив, діафрагма, чотирикамерне серце
а) птахи  б) ссавці  в) багатощетинкові черви  г) павукоподібні
4. До якого типу належить клас павукоподібні?     
а) молюски  б) членистоногі  в) круглі черви  г) кільчасті черви;
5. До якого таксономічного ряду належить муха кімнатна?     
а) прямокрилих   б) твердокрилих   в) лускокрилих  г) перетинчастокрилих  д) двокрилих.
6. Наука, яка вивчає риб, називається:
а) малакологія      б) орнітологія   в) іхтіологія   г) протозоологія      д) гідробіологія

3 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 3 бали)
1. Наукова назва захворювання «короткозорість»:
а) міопія  б) гетерометропія   в) нікталопія  г) гетерохромія
2. Структурно-функціональна одиниця нирки:
а) петля Генле   б) ацинус   в) ниркова миска   г) нефрон
3. Під часзсідання крові
а) гемоглобін перетворюється на оксигемоглобін  б) фібріноген перетворюється на фібрін   в) утворюються гормони та біологічно активні речовини   г) утворюються антитіла
4. Яка частина мозку відповідає за рівновагу?
а) гіпофіз  б) мозочок  в) кора великих півкуль   г) поздовжній мозок
5. Яка роль жовчі в процесі травлення?
а) розщеплює вуглеводи до глюкзи  б) емульгує жири  в) розщеплює білки до амінокислот г) перетворює вуглеводи на ліпіди
6. Під час тривалого перебування людини на сонці змінюється колір шкіри людини. Це повязане іззбільшенням в клітинах шкіри людини пігменту
а) родопсину     б) білірубіну        в) меланіну        г) гемоглобіну



IІ рівень
1 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 5 балів)
Назвіть прізвище вченого, який:
1. заклав основи сучасної систематики, запровадив бінарну номенклатуру
2. вперше спробував створити теорію еволюції, автор «Філослофії зоології»
3. засновник палеонтології
4. засновник вчення про спадковість, класичної генетики
5. автор вчення про біосферу
6. відкрив пеніцилін
7. сформулював біогенетичний закон
8. автор хромосомної теорії спадковості
9. запропонував термін «генетика»
10. розшифрував структуру ДНК

2 завдання
(кожне запитання – 0,5 бала, загалом – 5 балів)
1. вроджена відсутність нормальної для даного виду організмів пігментації (у людини і тварин)
2. спадковий фактор, одиниця спадкового матеріалу, ділянка ДНК
3. несприятливість до інфекційних агентів та чужорідних речовин, захисна система організму
4. симбіотичне співжиття бактерій з коренями вищих рослин
5. сукупність видів рослин, що зростають на певній території
6. відновлення організмом втрачених чи пошкоджених частин тіла
7. наука про взаємодії живих організмів і їх спільнот між собою і з навколишнім середовищем
8. статеве покоління у вищих спорових рослин
9. активне захоплення рідини одноклітинними організмами або спеціалізованими клітинами
10. обмін ділянками гомологічних хромосом при мейозі
ІІI рівень
1 завдання
(декілька правильних відповідей)
(кожне питання – 0,5 бала, загалом – 7 балів)
1. До ферментів належать:
a) амілаза   б) пепсин   в) пеніцилін   г) стрихнін  д) лізоцим  е) хінін
2. До жиророзчинних вітамінів належать:
а) вітамін Е  б) вітамін В  в) вітамін А  г) вітамін D  д) вітамін C 
3. Вкажіть особин, що є гетерозиготами:
a) ААВbZZ  б) АаBBХХ  в) АаВВZO  г) ААВВХУ   д) AADDZZ   е) ААВВХХ
4. До факторів еволюції належать:
а) мімікрія   б) дрейф генів    в) модифікації     г) алелопатія    д) потік генів   е) природний добір
5. До алкалоїдів належать:
а) хінін    б) колхіцин    в) атропін   г) тироксин    д) рибозим
6. До фотосинтетичних пігментів належать:
а) меланін    б) хлорофіл    в) гемоцианін    г) каротин    д) ксантофіл
7. До складу ядерця входять:
а) білки    б) рРНК   в) холестерол    г) ділянки ДНК    д) мієлін
8. Генотип людини з ІІ групою крові:
а) АВ    б) ОО    в) АО   г) ВО    д) АВО   е) АА
9. Спадкові хвороби:
а) цинга  б) гемофілія  в) рахіт   г)   д) дальтонізм  е) аутизм 
10. Пойкілотермними тваринами є:
а) Рептилії    б) Амфібії    в) Птахи   г) Ссавці    д) Кісткові риби.
11. До цвілевих грибів належать:
а) мукор   б) печериця   в) аспергил   г) дріжджі   д) пеніцил   е) глива
12. Ендосимбіотичними органоїдами є:
а) ядро  б) мітохондрії  в) пероксисоми   г) пластиди  д) центріолі  е) мікротрубочки
13. Гермофродитним  організмом є:
а) дощовий черв’як   б) аскарида  в) гідра прісноводна  г) річковий окунь  д) печінковий сисун.
14. До класу Дводольні належать:
а) часник  б) подорожник  в) жито  г) осока   д) магнолія  е) топінамбур

2 завдання
(обов’язково наведіть перебіг розв’язання)
1.   2 бали   
Батько глухонімий (рецесивна ознака) з білим пасмом у волоссі голови (домінантна ознака), а мати здорова і не має білого пасма. У них народилась глухоніма дитина з білим пасмом. Чи можна стверджувати, що ці ознаки дитина успадкувала від батька? Записати генотипи і фенотипи для батьківських форм Р і нащадків першого покоління F1.
Розв’яжіть задачу. Прокоментуйте хід рішення та поясніть генетичні закономірності, які ілюструє ця задача

2. 2 бали    У молекулі ДНК з відносною масою 69000 на частку аденілових нуклеотидів припадає 8625. Визначте кількість нуклеотидів кожного виду, якщо молекулярна маса одного нуклеотида 345.
Розв’яжіть задачу. Прокоментуйте хід та логіку розрахунків. Поясність, які процеси ілюструє ця задача.

33 бали
У котів  ген  чорного кольору  шерсті  не   повністю  домінує  над   генами   рудого  кольру. У  гетерозигот  виникає  трьохшерстність.  Алелі генів  чорного  і  рудого кольору  зчеплені з  Х- хромосомою.  Яка  ймовірність   народження  трьохшерстних  кошенят від   схрещування  чорного кота   з   трьохшерстною  кішкою ? Яка  ймовірність народження  трьохшерстних  самців ?
Розв’яжіть задачу. Прокоментуйте хід рішення та поясніть генетичні закономірності, які ілюструє ця задача.


 Контрольна робота з хімії учнів-слухачів секції МАН
9 клас
І рівень
1.Написати рівняння реакції за такими схемами:
a) HBr + Al2O3 =
b) KClO3=
c) Fe + H2O =
2. Напишіть відомі Вам методи добування кисню в лабораторії. Кожну сполуку назвіть.
3. Дано хімічні елементи з порядковими номерами: 10,12,14, 17, 18, 20. Яка проста речовина, що утворена одним з цих елементів, буде мати найбільш виражені металічні властивості? Мотивуйте.
ІІ рівень
1. Біогеноз - це суміш, основними компонентами якої є метан та карбон (ІV) оксид. Обчисліть об’єм (у кубічних метрах кисню, що затрачається на спалювання біогазу об’ємом 10м3 з об᾿ємною часткою метану 70%.
2. Виконайте теоретично дослідження з наведеною схемою хімічних перетворень:
а) Cu2+ Cu(OH)2↓ → Cu2+;
b) Ca2+ CaCO3Ca2+.
ІІІ рівень
1. Напишіть якісні реакції на альдегіди та білки. Зазначте рівняння та забарвлення.
2. При спалюванні 5,6 л газоподібного вуглеводню утворилося 33 г СО2 і 13,5 г води. Маса 1 л газу – 1,875 г. Визначте масу сполуки.


Контрольна робота з хімії учнів-слухачів секції МАН
10 клас
І рівень
1. У результаті реакції озонування об’єм зменшився на 12 мл. Який об’єм кисню прореагував? Який об’єм озону утворився? (н.у.)
2. В системі А(г)+2В(г)→С(г) рівноважні концентрації А, В, С відповідно дорівнюють 0,06 моль/л; 0,12 моль/л та 0,216 моль/л. Знайти константу рівноваги реакції.
3. Визначте масу води, в якій треба розчинити 426 г фосфорного ангідриду, щоб утворився 49%-й розчин фосфорної кислоти.
ІІ рівень
1. У прилад, що зображений на рисунку, помістили водний розчин речовини X і тверду речовину У. Укажіть формули речовин X і Y.
2. Написати рівняння реакцій концентрованої та розбавленої нітратної кислоти з Zn і Cu. Зазначте коефіцієнти на підставі електронного. Визначте окисник і відновник.
ІІІ рівень
1. Виведіть молекулярну формулу органічної речовини, що складається з Карбону, Гідрогену та Оксигену. Масова частка Карбону в ній становить 72 %, Гідрогену – 12%. Відносна густина пари цієї речонини за воднем дорівнює 50. У відповідь запишіть число, що дорівнює сумі індексів у виведеній формулі.
2. Напишіть якісні реакції на фенол та глюкозу. Зазначте рівняння та забарвлення.
Контрольна робота з хімії учнів-слухачів секції МАН
11 клас
І рівень
1. Використовуючи метод електронного балансу, перетворіть схему реакції 
KMnO4+HCl KCl+MnCl2+Cl2+H2O
на хімічне рівняння та вкажіть коефіцієнт перед формулою окисника.
2. Для проведення реакції взято метал масою 9,2 г і воду в надлишку. Унаслідок реакції виділився водень кількістю речовини 0,2 моль і утворився гідроксид одновалентного металічного елемента. Визначте молярну масу (г/моль) металу.
3 Скільки різновидів молекул води може утворитися з нукліда Оксигену16О та  ізотопів Гідрогену 1Н, 2Н і 3Н?
ІІ рівень
1. Що таке нормальність розчину? Чому дорівнює молярна маса еквівалента СН3СООН.
2. В чотирьох пронумерованих пробірках знаходяться: анілін, етиленгліколь, мурашина кислота та спиртовий розчин ацетилену. Розпізнайте отримані речовини за допомогою якісних реакцій. Відповідь обгрунтуйте рівняннями реакцій та ефектами які спостерігаються.

ІІІ рівень
1. Напишіть рівняння реакцій, що дозволяють здійснити такі хімічні перетворення:
http://studentus.net/pictures/books/11603.files/image466.jpg
2 Напишіть схему одержання 8-метилпурину з 4,5-діамінопіримідину (за методом Траубе)





25.02.17.
контрольні роботи з біології для МАН
/upload/file/kontrol_biolog2016.docx
http://man.gov.ua/files/49/Kontr_zavd_2016_I.pdf
http://man.gov.ua/files/49/kontrolni_zavdannia_2013-1.pdf
http://theorphys.onu.edu.ua/school/man/Kontr_zavd_2015.pdf
http://theorphys.onu.edu.ua/school/man/Kontr_zavd_2010.pdf
http://man.gov.ua/files/49/Kontr_zavd_2014_I.pdf
http://man.gov.ua/files/49/Kontr_zavd_2012_I.pdfhttps://nenc.gov.ua/doc/raznoe/man2011/ea-b9.pdf

19.01.2017.

Шановні колеги! Запрошуємо Вас взяти участь у обласному конкурсі "Від дослідницької компетентності педагога до навчально-дослідницьких умінь дітей"

Посилання до конкурсу:
Метою конкурсу є : сприяння творчій професійно-дослідницькій діяльності освітян; підтримка творчих ініціатив педагогів у напрямі формування в дітей дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку навчально-дослідницьких умінь; популяризація досвіду вихователів дошкільних навчальних закладів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів шляхом оприлюднення найкращих розробок навчально-дослідницьких завдань у розділі «Барви пізнання» сайту Національного центру «Мала академія наук України».
Предмет конкурсу: навчально-дослідницьке завдання або система навчально-дослідницьких завдань, які пропонуються для проведення з дітьми  дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку в навчальний та позанавчальний час.
Учасники конкурсу :
Конкурс проводиться на добровільних засадах. У ньому можуть брати участь вихователі дошкільних навчальних закладів, учителі, психологи, учні та їхні батьки різних регіонів України. Обмежень щодо кількісного складу учасників конкурсу немає.
Прийом матеріалів триває до 28 лютого 2015 року.
Методичні рекомендації щодо оформлення та подання матеріалів на конкурс розміщені у прикріпленному нижче файлі nakaz.pdf.

Немає коментарів:

Дописати коментар